Begge deler kan ha effekt, men det er viktig å forstå forskjellen på disse. En annonse vil i stor grad se lik ut som et innlegg, men ligger ikke på veggen på bedriftens nettside. Den vil ha effekt på en tradisjonell måte med å være synlig og har fokus på merkevarebygging. For å fremme et innlegg som er skrevet på nettsiden, kopier linke (url) til siden, lim den inn på Facebook veggen til din bedrift. Denne kan i sin tur fremmes, dvs. betale for å få visning til en definert målgruppe. Denne måten å bruke Facebook innen markedsføring på skaper ofte mer engasjement om artikkelen er skapt til å gi merverdi.
Noe av det som gjør Facebook unikt er muligheten til å drive med nøyaktig målretting av annonser. Facebook har svært mye opplysninger om sine brukere vi kan nytte oss av, noe som betyr at vi kan fremme anonnser/artikler mot spesifikke kundegrupper og spesifisere eksempelvis:
- Kjønn
- Alder
- Bosted + radius fra sted
- Interesser