Begge deler kan ha effekt, men det er viktig å forstå forskjellen på disse. En annonse vil fremstå som en banner med link til din nettside. Den vil ha effekt på en tradisjonell måte med å være synlig og har fokus på merkevarebygging. En vil også kunne få en del nye likes på Facebook siden. Det å fremme en artikkel er en helt annen ting.
Når en har skrevet en artikkel på nettsiden, kopier linke (url) til siden, lim den inn på Facebook veggen til din bedrift. Denne kan i sin tur fremmes, dvs. betale for å få visning til en definert målgruppe. Denne måten å bruke Facebook innen markedsføring på skaper ofte mer engasjement om artikkelen er skapt til å gi merverdi.
Noe av det som gjør Facebook unikt er muligheten til å drive med nøyaktig målretting av annonser. Facebook har svært mye opplysninger om sine brukere vi kan nytte oss av, noe som betyr at vi kan fremme anonnser/artikler mot spesifikke kundegrupper og spesifisere eksempelvis:
- Kjønn
- Alder
- Bosted + radius fra sted
- Interesser